​Nord-Lock sponsrar lokala fotbollsklubbar

Industriföretaget Nord-Lock har för i år gått in som huvudsponsor för både ÖFK och ÖDFF.

”ÖFK i Allsvenskan har hjälpt till att sätta Östersund på kartan. Det är en gemensam stolthet och positiv kraft vi gärna förknippar oss med.” säger fabriks chef Christer Ek om satsningen och tillägger ”Men då vi valde att sponsra herrarna vill vi även sponsra damerna som också gör mycket bra för regionen, men som inte alltid får den uppmärksamhet de förtjänar. ”

Nord-Lock Group är ett globalt företag med världsledande produkter inom skruvsäkringsteknik. Företaget med starka rötter i Jämtland har växt kraftigt de senaste åren. Numera har företaget närvaro i över 65 länder.

Som en av länets största arbetsgivare inom industrin syns engagemanget för fotbollen på arbetsplatsen

”Fotboll engagerar massor av människor av olika åldrar och kön. ÖFK spelar en effektiv och publikfriande fotboll och de har en mycket trevlig och inbjudande supporterkultur. Jag är övertygad om att detta samarbete enbart kommer att ses som positivt bland våra kunder, partners och anställda, säger Christer.

• Sociala frågor