​Affärsutvecklare inom Utbildning

Vi söker dig som brinner för digitalisering lika mycket som vi gör. Du som drivit igenom digitalisering på skola, kommun eller myndighet. Vi tror att du ansvarat för process, projekt eller verksamhet inom utbildningssektorn med roller som projektledare, IKT-samordnare eller skolledare.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta aktivt med att föra in digitalisering i skola både inom offentligt och privat. Du skall samtidigt ansvara för att utveckla vårt fokusområde Utbildning. I ditt team har du kompetenta pedagoger, utvecklare, konceptutvecklare och kommunikatörer.

Om oss

Vi nyttjar digitaliseringens möjligheter för att skapa positiva förändringar inom kollektivtrafik, sjukvård & hälsa och skola & utbildning.

Med vår kompetens och driv har vi inom vårt fokusområde Hållbart Resande lyckats bli ledande i norden för mobilitet. Vår ambition är att göra samma resa inom vårt fokusområde Utbildning.

Inom fokusområdet har vi redan arbetat med fortbildat pedagoger och skolledare om digitalisering.

Din profil

För oss på IUS innovation är alla våra kunder lika viktiga – befintliga som nya. Därför behöver vi dig som älskar att bygga och bevara relationer. Du ska ha en god organisatorisk förmåga och kunna leda ditt team. Vi söker dig med ett strategiskt fokus som kan sätta upp korta- och långsiktiga mål för din verksamhet.

Som person ska du vara drivande och utvecklingsorienterad. Vi tror också att du är en prestigelös person som trivs med att ha många projekt igång parallellt. Du är vårt ansikte utåt och den som kunderna vänder sig till i första hand.

Du behöver ha:

• Flera års erfarenhet av att leda digitalisering
  • Akademisk examen inom relevant område
  • Erfarenhet av personalansvar
  • Erfarenhet av projektledning

Det är också bra om du har:

• Erfarenhet av affärsutveckling och försäljning
  • Erfarenhet av att hålla föreläsningar

Är du intresserad?

Släng iväg ett mail till:

cecilia.mollerstrandh@iusinnovation.se

• utbildning