Our CEO Mathias Myrén Talk About the Power of Gamification on TEDx

//English//

Our CEO Mathias Myrén was invited to lead a TEDx on June 7th 2016. He is talking about game mechanics and its potential impact on society. Gaming has become a tool and a fun way of completing earlier boring tasks. The instant feedback and recognition enable the player’s learning abilities and increase the willingness to proceed.

”Gaming mechanisms are something humans have used for thousands of years. Most of us, both young and old, are driven by the confidence of completing tasks, getting feedback, and get rewards for our achievements. It is when we use game mechanisms in our development, and add new techniques, the really amazing things occur”, says Myrén.

Our company works with game mechanics in areas such as health care, schools and transportation, where we have had much success. What makes games so powerful is the resource of joy elements incorporated, it is not only about doing the same original task, but it should also be enjoyable.

//Svenska//
Vår VD Mathias Myrén blev inbjuden att hålla ett TEDx den 7 juni 2016. Han pratar om spelmekanismen och dess potential att påverka samhället. Spel har blivit ett effektivt verktyg och ett roligt sätt att utföra, tidigare tråkiga, uppgifter på. Det är den direkta feedbacken som får spelaren motiverad till att lära sig mer och vilja fortsätta spela.

”Spelmekanismer är något som vi människor har använt oss av i årtusenden. Ung som gammal drivs de flesta av oss av att klara av saker, att få feedback och bli belönade för det vi klarat av. Det är när vi använder dessa spelmekanismer i våra förändringsprocesser, och dessutom adderar ny teknik, som det riktigt häftiga uppstår”, säger Myrén.

Vårt företag arbetar med spelmekanismen i branscher såsom sjukvård, skola och transport, där vi har haft stora framgångar. Det som gör spel så kraftfulla är glädjeelementen som finns inkluderade. Nu handlar det inte bara om att utföra en uppgift, det ska även vara roligt att göra det.