Information blir till innovation när IUS byter namn

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 13:31 CEST

Västsvenska företaget ius Information byter nu namn till IUS innovation i samband med att företaget flyttat ut till Lindholmen. Namnbytet görs för att ge en klarare återspegling över vad IUS erbjuder och arbetar med, nämligen innovation.

• Vi har en unik sammansättning av kompetenser, säger Tommy Vestlie som är affärsutvecklare. Med hjälp av våra tre fokusområden som är gamification, lärande spel och digitala lösningar kan vi skapa unika lösningar för varje enskild kund som kommer till oss.

Företaget startade 2011, då under namnet ius consulting. Då sysslade IUS med konsultuppdrag med inriktning på IT. Företaget har utvecklats och förändrats och har under åren skapat egna varumärken. Det största och mest kända varumärket är Zcooly, som utvecklar lärande spel för barn. Nu har företaget tagit ett nytt kliv och flyttat från Önnereds Brygga, Västra Frölunda, till Lindholmen och i samband med detta byter de även namn på företaget.

• Det här känns helt rätt för oss, nu sitter vi verkligen på rätt plats och har rätt namn, nu kör vi!

Har du en briljant idé? Då kan vi förvandla den till en häftig upplevelse. Vi brinner för innovationer som skapar engagemang och samtidigt förenklar och effektiviserar våra liv och arbeten. Är det något som behöver förenklas, bli roligare eller är det kanske någon eller några som behöver förändras? I vilket fall så lever vi på IUS efter övertygelsen att om du skapar engagemang så får du tillbaka engagemang. Tar du fram effektiva arbetsredskap eller -processer blir du effektivare. Vi finns i Göteborg, Skövde, Stockholm och i Silicon Valley. Så nu är frågan. Vad behöver DU hjälp med?

Kommentarer (0)