Succé för lärande spel i skolan

Zcooly gör lärande spel utifrån den svenska läroplanen och har lyckats skrapa ihop över 230 000 nedladdningar. Genom Zcooly Skoltjänst har pedagoger, runt om i Sverige, fått ett smart verktyg som underlättar uppföljning av varje enskild elev. Och barnen får göra det dom tycker är roligt, nämligen att spela spel. Lärande spel.

• Spelen är lätta att förstå och eleverna gillar dem. Säger Lotta Mejstedt, Pedagog, Laxå.
  • Fler och fler skolor väljer idag att satsa på iPad och datorer och vi tar hjälp av spelets kraft för att motivera barnen, säger Jonathan Wadström, projektledare för Zcooly och fortsätter;
  • Många pedagoger vet inte alltid hur de ska använda sig av en iPad i sin undervisning så risken blir ju att de bara ligger och skräpar, vilket vi vill vara med och ändra på.

Genom att kombinera just det som barn tycker är riktigt roligt med saker pedagoger tycker är viktigt skapar Zcooly ett verktyg som både är roligt och lärande.

• Roligt spel som motiverar eleverna. Det är bra att kunna ge speluppdrag till eleverna och jag ser vilka som gjort speluppdragen och hur stor del de klarat. Säger Linda Warholm, Pedagog, Mölndal.
  • Och det är grymt kul att vara med och se hur barn blir väldigt engagerade på en helt ny nivå inom matematiken! Säger Jonathan Wadström och fortsätter;
  • Idag finns Zcooly Skoltjänst endast tillgängligt för skolor och pedagoger men tanken är att föräldrar också ska vara med och dela det roliga lärandet tillsammans med sina barn.

Är du själv pedagog och vill prova på Zcooly Skoltjänst i din undervisning? Tveka inte till att kontakta Jonathan Wadström via telefon eller mail.

• zcooly

Zcooly är ett varumärke som utvecklar lärande spel och verktyg för barn och pedagoger i grundskolan. IUS innovation är det företag som står bakom Zcooly och består av prisbelönta speldesigners som kan omvandla nästan vad som helst till en häftig upplevelse. Zcoolys värld är full av roliga karaktärer, mysterier och tokigheter som lockar till lärande. Så kom hit och spela med oss och följ med på vårt äventyr!