Kihlströms Transport & Lastbilscenter utsett till årets Iveco-återförsäljare

Kihlströms Transport & Lastbilscenter utsett till årets Iveco-återförsäljare

I samband med Iveco Sweden AB:s årliga kick-off i Köpenhamn delades flera utmärkelser ut.

Till Årets Återförsäljare i Sverige 2016 utsågs Kihlströms Transport & Lastbilscenter i Stockholm.

Kihlströms Transport & Lastbilscenter finns i både Årsta och Spånga, båda anläggningarna har försäljning av Iveco och kan erbjuda full service på Ivecos hela modellprogram, från 3,3 till 60 tons totaltvikt.

Juryns motivering:

”Årets Återförsäljare går till ett företag som inte bara har engagerad och dedikerad personal som presterar fina resultat, utan också en ledning som hela tiden hittar nya utmaningar och ser positivt på framtiden.”

Ägarna Micha Grönvalls och Hannes Meijer fanns på plats i Köpenhamn och blev båda glada och stolta över utmärkelsen:

- Vi är otroligt stolta och glada över utmärkelsen, som är en bekräftelse på att vi är på rätt väg med vår kvalitetsstrategi och Ivecos fina produkter, säger Micha Grönvalls.

Följande utmärkelser delades ut av Iveco Sweden AB:

Årets säljare – light: Michael Rogowski, Sörman Bil i Borås

Årets säljare – medium: Sonnie Leo, Iveco Helsingborg

Årets säljare – heavy: Dennis Blomberg, Iveco Göteborg

Årets gazelle: Johan Lundquist, Iveco Sweden

Årets återförsäljare: Kihlströms Transport & Lastbilscenter i Stockholm

Bildtext: Tre glada pristagare från Kihlströms Transport & Lastbilscenter i Stockholm som utsetts till årets återförsäljare av Iveco: Alexander Pasaportis, Hannes Meijer och Micha Grönvalls.

Iveco är ett märke tillhörande CNH Industrial N.V., som är världsledande inom kapitalvarusektorn och noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). Iveco utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon samt fordon för terränguppgifter.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3–7 ton, Eurocargo på 6–16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) samt Stralis, båda över 16 ton. Dessutom tillverkar märket Iveco Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

Iveco har nästan 21 000 anställda över hela världen, fördelade på produktionsföretag i 7 länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika, där fordon tillverkas med hjälp av de senaste avancerade teknologierna. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett Iveco-fordon är i arbete.