IVT Värmepumpar gör livet enklare – lanserar nya Systemhandboken 3.0 på Nordbygg 2012

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 08:49 CET

I samband med Nordbygg 2012 kommer IVT Värmepumpar att lansera ett nytt
projekteringsverktyg; Systemhandboken 3.0. I databasen hittar konsulter och
återförsäljare fullständiga materiallistor, kompletta flödesscheman, information
om alla funktioner och all dokumentation som kan tänkas behövas. Att kunna
erbjuda fyra delar i en och samma databas gör IVT Värmepumpar unika på
marknaden.
– Vi ligger väldigt långt fram i utvecklingen när det gäller att ta fram olika
projekteringsverktyg. Systemhandboken 3.0 är ett online-verktyg som finns
tillgängligt dygnet runt, något som underlättar för alla inblandade, säger Styrbjörn
Drugge, marknadschef på IVT Värmepumpar.

Gemensamt projekt
Systemhandboken 3.0 har tagits fram i samråd mellan produktchefer och kunder och ser till att förenkla arbetet hela vägen från projektering och offert till installation och drifttagning. Resultatet är en gemensam plattform som är helt tillförlitligt.
– Systemhandboken är vårt absolut viktigaste verktyg för alla som arbetar med våra produkter. Vi ger förslag som de kan lita på helt enkelt, säger Styrbjörn Drugge.

IVT har utvecklat och tillverkat värmepumpar i småländska Tranås i över 40 år. Totalt finns cirka 460 anställda i verksamheten som år 2010 hade en årsomsättning på över 800 miljoner SEK. IVT:s värmepumpar marknadsförs och säljs i Sverige genom ett rikstäckande nät av specialutbildade återförsäljare och IVT Center. IVT ägs sedan 2005 av Bosch Thermoteknik. Bosch har investerat i ett toppmodernt kompetens- och utvecklingscenter för värmepumpar i Tranås. Det har varit en bidragande orsak till att IVT leder teknikutvecklingen och kan erbjuda ett komplett värmepumpsprogram för villor, bostadsfastigheter och industrifastigheter. Bosch GbmH investerar mer än 4 miljarder euro om året på forskning och utveckling och anmäler ca 3800 patent om året globalt.