Visma Agda outsourcar sin tekniksupport till IXX IT-partner

IXX IT-partner har tecknat avtal med Visma Agda och tar hand om företagets first line tekniksupport. Ett naturligt steg för båda parter efter flera års bra samarbete.

Visma Agda är en HR-strategisk leverantör och partner som tillhandahåller ett komplett HRM-system, bl a marknadsledande löne- och personalsystemet Agda PS. Företaget har fram till nu själv bemannat sin tekniksupport och har sedan ett par år tillbaka tagit hjälp av IXX IT-partner som kompletterat med extra personal de perioder arbetsbelastningen varit hög. Ett bra samarbete ledde till diskussioner om att lägga ut all tekniksupport på IXX, så att Visma Agdas personal skulle kunna fokusera på företagets kärnverksamhet och ärenden i second line support.

Sedan maj i år har IXX-personal frontat Visma Agdas slutanvändare och besvarat deras frågor
gällande IT-support. IXX uppdrag är att ta emot och kvalificera inkomna ärenden, hantera och åtgärda dem tillhörande first line och skicka vidare supportfrågor som ska till second line hos Visma Agda. Arbetsinsatsen motsvarar ca två heltidstjänster.

Det känns riktigt roligt att vi fått förtroendet av Visma Agda att bemanna deras tekniksupport. Våra
konsulter har fått bästa förutsättningar att lära sig deras produkter, i och med tidigare uppdrag och en kompletterande utbildning. Vi kan direkt anpassa arbetskraften och bemanna utifrån antal inkomna ärenden, så att kunden alltid får snabb återkoppling. I övrigt ska kunderna inte beröras av förändringen
”, säger Martin Envall ansvarig säljare på IXX IT-partner, som ser fram emot ett
långsiktigt samarbete med Visma Agda.

Vi är mycket nöjda med IXX och det arbete deras konsulter utfört hos oss. IXX är flexibla och har snabbt haft konsulter på plats då vår egen personal inte hunnit med. Att de redan kan våra produkter har underlättat vid vår överlämning, vilken har gått oerhört smidigt”, säger Daniel Svensson IT Manager på Visma Agda .

Läs mer om liknande outsourcingtjänster och uppdrag på www.ixx.se

För mer information kontakta:
Martin Envall, Säljare på på IXX IT-partner AB
070-951 81 23, martin.envall@ixx.se,

Daniel Svensson, IT Manager på Visma Agda AB
0431-44 94 25, daniel.svensson@visma.com

• it
  • hrm-system
  • visma agda ab
  • ixx it-partner
  • support
  • outsourcing

IXX IT-partner AB grundades 1985 och har sedan dess utvecklats mot att bli ett innovativt kunskapsföretag som levererar helhetslösningar inom IT.

Företaget har idag 40 anställda och kontor i Malmö, Helsingborg, Landskrona och Ängelholm.
Tillsammans skapar vi framgång