Jackpotjoy, Storbritanniens största spelsajt lanseras i Sverige

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 15:31 CET

Det engelska spelföretaget Gamesys Group, störst på bingo på nätet, online slots och kasinospel, lanserade idag sitt mest kända varumärke Jackpotjoy på den svenska marknaden. Jackpotjoy är den största och mest populära spelsajten i Storbritannien med över 4 miljoner medlemmar, 58 spelinsatser/sekund, 1,5 miljarder kr i vinstutbetalningar varje månad och fler än 10 vinnare/sekund. Spelsajten är även känd för sina enorma jackpots, en rekordhög jackpot på 21,5 miljoner kr betalades ut 2010 till en vinnare på slotten Deal or No Deal. Den 17:e februari i år kammade en lycklig vinnare hem Europas största online bingojackpot på 5,35 miljoner kr på Jackpotjoy Bingo.

”Jackpotjoy tog emot den prestigefyllda utmärkelsen Årets Bingosajt, Årets Slotssajt och Årets marknadsföringskampanj på eGaming Review Awards 2011 i november. Vi ser verkligen fram emot att erbjuda svenska spelare en av marknadens bästa spelunderhållning.” Björn Lahti, Marknadschef Jackpotjoy Sverige

Jackpotjoy erbjuder ett brett utbud av underhållande kasino, slots och bingospel med bonusrundor, frispinns, jackpots samt attraktiv grafik. Här hittar du bl.a. de välkända spelen som Bejeweled, Roulette, X Factor Money Drop och Deal or No Deal.

Hos Jackpotjoy har du chans att vinna stora jackpots. En unik jackpotvariant är Jackpotjoys Community Bingojackpots som ger vinnaren 50% av den totala jackpotten och resterande 50% delas av alla betalande spelare i samma bingorum, vilket innebär ökade vinstchanser. Du kan även vinna Superjackpots upp till 250 000 kr.

Varje heltimme körs länkade bingospel, Eurobingo, där medlemmar från flera av Jackpotjoys spelsajter bidrar till vinstpotten som kan bli enorm. Eurobingo erbjuder garanterade vinstpotter upp till 10 000 kr på fredagar.

Generösa bonusar och erbjudanden kännetecknar Jackpotjoy, alla nya medlemmar får 100 kr gratis att spela med och 100% i insättningsbonus upp till 1 500 kr. När du gjort en insättning kan du spela gratisspelet Tikis Dagliga Fångst varje dag. Här kan du vinna upp till 7 500 kr gratis eller frispinn att använda på Tiki Mahiki Slots, där du har chans på storvinsten 1 000 000 kr.

”På Jackpotjoy får du verkligen mer pang för pengarna, du har chans att vinna stort. På flera av spelen kan du satsa så lite som 10 öre och alla slots och kasinospel erbjuds även i demomode”, säger Björn.

En viktig del av Jackpotjoy är chattrummen som har svenska chattvärdar som finns där för att svara på frågor och ofta överaskar spelarna med kluriga och roliga chattspel i Flash med chans att vinna pengar eller nya bingobrickor.

Stort fokus ligger på spelarens säkerhet. Jackpotjoy samarbetar med de fyra marknadsledande bankerna i Sverige för att försäkra att spelarnas överföringar är 100% säkra och alla överföringar är krypterade med Thawtee SSL.

Jackpotjoy erbjuder ett brett utbud av underhållande bingo, slots och kasinospel och vann utmärkelserna Årets Slotssajt, Årets Bingosajt och Årets marknadsföringskampanj på eGaming Review Awards 2011. Jackpotjoy är Storbritanniens största spelsajt med över 4 miljoner medlemmar och 1.5 miljarder kr i vinstutbetalning per månad. Jackpotjoy drivs av Gamesys Group som grundades 2001 och som listats som nr 1 på listan för Microsofts/Sunday Times ”Tech Track 100” snabbast växande företag fyra år i rad. Mer info om Jackpotjoy finns på: www.jackpotjoy.se