Jessica och 56 glada spelare delade på vinsten 636 659 kr i Jackpotjakten

Pressmeddelande  •  2012-09-26 16:23 CEST

I lördags avgjordes den spännande Jackpotjakten på Jackpotjoy. Det uppstod ett stort jubel i bingorummet när Jessica från Bohuslän fick full bricka inom 52 utrop och vann 318 356 kr dvs. 50 % av jackpotten och 56 spelare fick 5 684 kr var.

“Det är helt fantastiskt”, utropar Jessica som är på Liseberg och firar när vi ringer för att gratulera till vinsten.

Jessica trodde först det blivit något fel men när hon såg den enorma summan uppenbara sig på spelkontot förstod hon att hon verkligen vunnit jackpotten på Jackpotjoy. Jessica blev helt stum. Hon väckte sin man direkt som skyndade sig upp till datorn för att kolla att det verkligen stämde. Det var inte bara en dröm och för pengarna ska Jessica betala av sina lån och sen resa.

Jackpotjoy startade Kampanjen Jackpotjakten den 10 september och för att vinna jackpotten krävdes full bricka inom 46 utrop. Därefter har ett utrop lagts till varannan dag för att göra det lättare och lättare att vinna. Spänningen har varit enorm på Jackpotjoy då sannolikheten att den växande jackpotten kunde vinnas vilket ögonblick som helst varit större än någonsin.

”Vi har slagit rekord i antal spelare i bingorummet Rubinen på bara ett par veckor med denna härliga kampanj.  Jättekul att detta blivit så uppskattat bland våra medlemmar”, säger Björn Lahti marknadschef.

Jackpotjoys unika Community Jackpots innebär att alla får en del av vinsten – 50% går till vinnaren och resterande 50% delas av alla som spelar samma bingospel.

”På Jackpotjoy ska alla känna att de är vinnare och gemenskapen bland medlemmarna i chattrummen är lika viktig som spelandet. Våra medlemmar kallar sig själva för ”Jackpotjoyfamiljen”. Våra Community jackpots stärker den fina gemenskapen vi har på Jackpotjoy ännu mer”, säger Björn.

”Men det roliga slutar inte här”, fortsätter Björn ”Community Jackpotten vinns fr.o.m. idag inom 51 bingotrop, detta innebär ännu fler bingovinnare och otroliga vinster ofta! Något som flera av våra medlemmar har efterfrågat.”

Om Jackpotjoy

Jackpotjoy erbjuder ett brett utbud av underhållande slots, kasino och bingospel och vann utmärkelserna Årets Slotssajt, Årets Bingosajt och Årets marknadsföringskampanj på eGaming Review Awards 2011. Jackpotjoy är Storbritanniens största spelsajt med över 4 miljoner medlemmar och 1.5 miljarder kr i vinstutbetalningar per månad. Jackpotjoy drivs av Gamesys Group som grundades 2001 och som listats som nr 1 på listan för Microsofts/Sunday Times ”Tech Track 100” snabbast växande företag. I augusti 2012 lanserade Gamesys Group ”Bingo Friendzy”, världens första Facebook-app där man kan spela med riktiga pengar.

Mer info om Jackpotjoy finns på: http://se.jackpotjoy.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom