Sagolik Jackpotjoy-vinst på 1 136 974 kr gjorde Staffan till miljonär

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 09:00 CEST

En minst sagt sagolik vinst blev det för Staffan 35 år från Stockholm som tog hem Sagolandets jackpot på 1 136 974 kr i ett av bonusspelen.

”Känns helt overkligt”, säger Staffan som nu planerar att bygga klart sitt hus för pengarna han vunnit. Staffan satsade 50 kr per spinn när han plötsligt hamnade på Galne Hattens tekalas, ett av Sagolandets bonusspel. Här gäller det att välja rätt bakelse för att kamma hem jackpotten och Staffan gjorde ett riktigt bra val när han klickade på bakelsen som innehöll jackpotmyntet!

Med upp till 100 vinstlinjer att spela på, fantasifulla bonusspel och chans att vinna en av fyra enorma jackpots, är Sagolandet en favorit bland Jackpotjoys medlemmar. Spelet är inspirerat av Lewis Carrolls Alice i underlandet och bjuder på ett förtrollande vinstäventyr där jackpotten kan bli din för endast 10 öre. Sök efter magiska jackpots medan du mumsar bakelser på Galne Hattens tekalas som aldrig tar slut, målar rosorna röda i drottningens trädgård, spelar Hög & Låg med soldatkorten eller spelar krocket med små igelkottar. Det finns en överraskning bakom varje hörn och med fantastisk grafik som ackompanjeras av ett förtrollande soundtrack, får du den där riktigt sagolika stämningen.

Staffan är bara en i raden av stora jackpotvinnare i Sagolandet. Spelets största jackpot hittills på massiva 10,3 miljoner kr (en miljon pund) togs hem av en lycklig engelsk vinnare strax innan jul förra året på Jackpotjoy och ”Kurt12”, från Stockholm, vann två jackpottar inom mindre än 38 timmar, en på 34 029 kr respektive 82 083 kr i mars i år.

Jackpotjoy erbjuder ett brett utbud av underhållande bingo, slots och kasinospel och vann utmärkelserna Årets Slotssajt, Årets Bingosajt och Årets marknadsföringskampanj på eGaming Review Awards 2011. Jackpotjoy är Storbritanniens största spelsajt med över 4 miljoner medlemmar och 1.5 miljarder kr i vinstutbetalning per månad. Jackpotjoy drivs av Gamesys Group som grundades 2001 och som listats som nr 1 på listan för Microsofts/Sunday Times ”Tech Track 100” snabbast växande företag fyra år i rad. Mer info om Jackpotjoy finns på: www.jackpotjoy.se