Låt middagen laga sig själv! Crock Pot Slow Cooker

Långsam matlagning är ett gammalt och beprövat sätt att laga mat på. Nu är den metoden moderniserad och förenklad.
Denna spännande gryta, som används för långsam kokning, kallas för Crock Pot och gör nu sitt inträde i Sverige. Amerikanerna har använt det i 40 år, och i Norge har lanseringen precis startat..
- Du fyller ingredienserna i grytan, sätter i kontakten och går till jobbet. När du kommer hem möts du av en ljuvlig doft och middagen är färdig, säger kategorichef Håkan Jagenäs på Järnia.

En Crock Pot är en elektrisk gryta där maten blir tillagad på låg värme under lång tid. Grytan består av en basenhet med en keramisk gryta inuti. Basenheten innehåller värmeelement, och pannan kan ställas i två steg.

- På den lägsta inställningen (steg 1) på 75-150 watt tillagas maten upp till i nio timmar, på steg två, på 150-210 watt, är maten klar för upp till fyra timmar.

Man kan också sätta på en timer för att starta tillagningen några timmar innan du kommit kom hem. En Crock Pot ger en smakrik, näringsrik och ekonomisk matlagning i hemmet, säger Håkan Jagenäs.
Grytorna finns i tre storlekar, 3.5L, 4,7L och 5,7 liter. Det är ännu få återförsäljare som snappat upp denna heta men långsamma trend, Järnia är först ut i Sverige.

• crock pot
  • järnia
  • ekonomisk matlagning
  • elektrisk gryta
  • crock pot slow cooker

Järnia är en rikstäckande kedja med cirka 80 butiker spridda över landet, från norr till söder. Vårt varumärke har funnits i drygt 40 år, det känns igen av 98 procent av alla svenskar och är ett av landets mest omtyckta. Vi är fackhandlare och vill vara kundens bästa alternativ inom sortimentsområdena Verktyg, Trädgård och Hushåll.