Ny vd på Jajja

Pressmeddelande  •  2011-10-12 17:00 CEST

Tommy Ståhl, vd på Jajja, lämnar företaget. Ny tillförordnad vd blir Mattias Kellquist, grundare av Jajja. Bytet sker i en tid av starkt tillväxt. 2010 var det mest framgångsrika året sedan starten för elva år sedan och 2011 väntas omsättningen stiga till 75 miljoner kronor, en ökning med 27 procent mot 2010.

– När Tommy började som säljchef på Jajja 2007 bestod bolaget av 20 personer, säger Niclas Storåkers, styrelseordförande i Jajja. Han har varit mycket delaktig i den expansion som bolaget haft hittills med en fyrdubbling av antalet medarbetare och ökande omsättning. Jajja har stor potential att växa vidare och för att lyckas med det behöver Jajja nu en vd med en annan typ av kompetens.

Rekryteringen av en ny vd har inletts.

Jajja Communications, som grundades år 2000, är det största sökoptimeringsföretaget i Sverige och omsatte 59 miljoner kronor 2010. Jajja Communications har 80 anställda i Sverige.

Jajja fokuserar på att göra kunderna synliga i det organiska resultatet på sökmotorerna. Jajja arbetar tillsammans med ett stort antal partners såsom Eniro, webbyråer, mediebyråer, Internetkonsulter och webbhotell för att skapa trygga relationer till sina kunder.

Nicklas Storåkers | Styrelseordförande i Jajja | 070-861 80 01 | Nicklas.Storakers@avanzabank.se