JAK söker systemutvecklare

Nyhet   •   Okt 02, 2012 11:51 CEST

Systemutvecklare

Vill du

• vara med och utveckla IT-lösningar från behov till färdigt system i en idéburen bank,
  • jobba i ett vackert och hemtrevligt sekelskifteshus med ett kamratligt gäng,
  • uppleva en stad som är lugn och trygg, har en bra bostadsmarknad och barnomsorg, och som också har utmärkta tågförbindelser om du väljer att bo kvar på din nuvarande ort?

Ja, då har vi jobbet för dig.

Din uppgift

Ditt huvudområde kommer att vara utveckling av banksystemet och de interna stödsystemen, och att vara med och lyfta vår internetbank in i framtiden. I arbetsuppgifterna ingår support till våra användare och att dela på den beredskap IT-avdelningen ska ha.

Din bakgrund

Du har relevant högskoleexamen i systemvetenskap eller motsvarande, gärna med några års erfarenhet som utvecklare av IT-system med Java som språk och där du också jobbat med lösningar för webben.

Det är bra om du har erfarenhet av de tekniker vi arbetar med, även om det inte är ett krav:

• Har goda kunskaper i J2EE och J2SE.
  • Har goda kunskaper i Spring Framework, Hibernate, och JSF
  • Goda färdigheter i databaser Informix, IBM DB2 eller Oracle
  • Erfarenhet av implementation av tjänstebaserad arkitektur (SOA)
  • Erfarenhet av Integration med externa tjänster med webservice, RMI eller JMS.
  • Erfarenhet av Scrum/agila utvecklingsmetoder och testdriven utveckling med JUnit eller TestNG.
  • Erfarenhet av Jira, Hudson/Jenkins, Maven, Artifactory och Subversion
  • Erfarenhet av Intellij IDEA eller Eclipse

Befattningen avser heltid och tillsvidare. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi har kollektivavtal mellan BAO och Finansförbundet med bland annat ett lokalt slutet flextidsavtal med generösa ramar. Om du har barn löser vi din arbetstid på ett kreativt sätt.

Vill du veta mer, prata med IT-chef Johan Oppmark, tfn 0500-46 45 04 eller mobiltfn 0733 80 59 01.

Facklig kontaktperson är Niklas Rickemyr, tfn 0500-46 45 25.

Välkommen att i första hand maila in din ansökan, meritförteckning och löneanspråk till per.lindqvist@jak.se. Har du inte möjlighet att maila, sänder du ansökan och meritförteckning till JAK Medlemsbank,Per Lindqvist, Box 216, 541 25 Skövde. Alternativt kan du lämna din ansökan hos oss på Vasagatan 14 och samtidigt ta en kopp kaffe. Ansökan ska vara oss tillhanda senast 22 oktober.

JAK Medlemsbank är en rikstäckande ekonomisk förening med 38 000 medlemmar och 30 anställda vid kontoret i Skövde. JAKs syfte är att informera om räntefri ekonomi och att tillhandahålla medlemmarna räntefria sparlån. Den räntefria idén bygger på en etisk och miljömedveten grundsyn. JAKs sparlånesystem har funnits i 47 år och baserar sig på medlemmarnas räntefria in- och utlåning. JAK blev Sveriges första medlemsbank 1998. JAK försöker tillvarata de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.