JAK Medlemsbanks lokalavdelning i södra Dalarna växer

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 16:39 CET

JAK Säter - lokalavdelning för medlemsverksamhet i JAK Medlemsbank, har bytt namn till JAK Södra Dalarna och utökat sitt verksamhetsområde. Lokalavdelningen verkar nu i kommunerna Avesta, Borlänge, Falun, Hedemora, Ludvika, Smedjebacken och Säter.

Det finns ca 1 200 medlemmar i JAK Södra Dalarna och antalet ökar. Aktiva medlemmar har organiserat sig och sprider ideellt kännedom om räntefri ekonomi och hur en räntefri bank fungerar genom olika informationsaktiviteter. Gunilla Allvin, Långshyttan är sammankallande i lokalavdelningen.

- Det är inte en alltför betungande uppgift att vara aktiv i lokalavdelningen, säger Gunilla Allvin, sammankallande i JAK Södra Dalarna. "Vi har trevligt på våra möten. Engagemang i JAK är viktigt, tycker jag, för det är mitt lilla bidrag till att göra världen litet bättre"

Om JAK Medlemsbank

JAK Medlemsbank verkar för ett samhälle med ekonomiska spelregler som inte skapar klyftor mellan människor eller regioner. JAK Medlemsbank är en kooperativ bank som visar att det går att driva en bankverksamhet som inte bygger på räntor.

JAK Medlemsbanks uppgift är att sprida information om räntefri ekonomi och räntans skadeverkningar på samhället samt att driva bankverksamhet på räntefri grund. Banken ägs av sina medlemmar och medlemsantalet uppgår till 36.000. Inlåningen är för närvarande över 1 miljard kr och utlåningen ca 900 milj.kr.

om JAK Medlemsbank på www.jak.se

Kontaktpersoner:

För lokalavdelningen JAK Södra Dalarna:

Gunilla Allvin, tfn 0225-801 26, gunilla.allvin@fc.jak.se

VD JAK Medlemsbank:

Johan Oppmark, tfn 0500-46 45 24, johan.oppmark@jak.se

Ordförande i JAK Medlemsbank:

KarinMalin Ekström, tfn 070-393 00 65, karinmalin.ekstrom@fc.jak.se