Ny VD för Jakobsdals Charkuteri – från sjömat till charkmat

Ny VD för Jakobsdals Charkuteri – från sjömat till charkmat

–Det är ett fantastiskt roligt uppdrag och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta leda familjeföretaget AB Jakobsdals Charkuteri framåt med fokus på utveckling, produktion och försäljning av hantverksmässiga charkdelikatesser av högsta kvalitet! säger Glenn Nordfelt tillträdande VD.

Glenn Nordfeldt är sedan 3 år Platschef på Orkla Foods Sverige fabrik i Kungshamn. Glenn har lång erfarenhet inom Orkla-koncernen där han startade på Abba Seafood som HR-ansvarig för att sedan gå vidare till Produktionschef och Produktionsdirektör. Efter några års internationellt arbete blev Glenn Produktionsdirektör för Carlsberg Sverige för att sedan gå vidare till sin nuvarande tjänst som Platschef för Orkla Foods Sverige fabrik i Kungshamn. Glenns bakgrund är bred både internationellt och nationellt. Tyngdpunkten på hans breda kunskap är produktion, organisation och HR frågor. Glenn är även ledamot i AB Jakobsdals Charkuteris styrelse sedan november 2014 och kommer så att vara tills han tillträder som VD.

– Glenn börjar hos oss i augusti och vi är övertygande om att han med sin genuina bakgrund inom HR och produktion i kombination med hans drivkraft och entusiasm för förändring kommer bli en utomordentlig ledare för vårt familjeföretag, säger Magnus Pettersson Försäljningschef och delägare i Jakobsdals Charkuteri.

För ytterligare information vänligen kontakta;
Marknadschef & Pressansvarig
annika.plantoft@jakobsdals.se