Jaktia satsar på rörligt media

Jaktia förvärvar filmkanalen ”Jaktpuls” och anställer Rasmus Liljeblad som Digital Chief Editor.

Rasmus som har fem egna hundar och jagar minst 200 dagar om året har gjort sig känd för den breda allmänheten genom att filma sina jakter och lägga upp dem på Youtube kanalen ”Jaktpuls”.

- Med Rasmus i teamet förstärker vi Jaktias satsning på rörlig media. Rasmus kommer att fortsätta på den inslagna vägen att filma genuina och verkliga jakthändelser men även utöka med större jaktreportage och produkttester. Med Jaktia i ryggen ökar vi förutsättningarna för Rasmus att på heltid kunna ägna sig åt att dela sina jakt-, fiske- och naturupplevelser på jaktia.se och kanalen ”Jaktpuls”, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

Rasmus ingår även i Jaktia PRO Team och tillträder omgående i den nya rollen på Jaktia AB.

Jaktia förstärker ytterligare organisationen på flera viktiga områden

Mästerskytten Nathalie Larsson är ny samarbetspartner till Jaktia och ingår nu i Jaktias PRO Team. Att vara Jaktia PRO Team medlem innebär det för Nathalie att vara ambassadör för skytte och jakt. Med åtta SM-guld, två EM-guld, ett EM-silver och en fjärdeplats i OS i Peking 2008 så är vi väldigt glada att få hälsa Nathalie välkommen till Jaktia PRO Team.

Maria Göransson är nyanställd på Jaktia AB som produktadministratör och blir ansvarig för att digitalisera Jaktiabutikernas inköpsprocess. Digitalisering är mycket viktigt för öka tempot i Jaktias utveckling av franchisekonceptet och för att hjälpa butikerna att fokusera på kunderna. Maria kommer närmast från Tools Sverige AB.

Jaktia är Nordens största franchisekedja när det gäller jakt- och fiske med 35 butiker i Sverige och 16 butiker i Norge. Läs mer om oss på www.jaktia.se

För ytterligare information kontakta:

Lars Martinsson, VD, Jaktia AB

Tel. + 46 31- 26 40 01