Jämtkraft granskas i Plus

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 08:30 CEST

Ett kundärende hos Jämtkraft kommer att tas upp i TV-programmet Plus i kväll, den 16 april.

När ny elmätare hade installerats hos en kund visade det sig att förbrukningen var väsentligt högre än vad den gamla mätaren visat. Den kontrollmätare som Jämtkraft monterat in visar att de nya förbrukningssiffrorna stämmer. Att den högre förbrukningen är rimlig för ett hus i den här storleken bekräftas av såväl kommunens som Jämtkrafts energirådgivare.

Kunden har nu fått en hög faktura och Jämtkraft kommer så långt det är möjligt att hjälpa kunden med en plan för avbetalning. Företagets energirådgivare har vid hembesök hos kunden lämnat en rad förslag på energisparåtgärder, allt från att byta till lågenergilampor och reglera innetemperaturen till att återställa isolering på vinden och sänka temperaturen i badtunnan när den inte används.

För mer information är du välkommen att kontakta:

Annalena Fastesson, chef för Kontaktcenter, 063-14 90 07 eller 070-202 76 72

Håkan Roos, informationschef, 063-14 91 35 eller 070-621 85 86

Jämtkraft levererar el, värme och fi bernät för kommunikation. Vi säljer el i hela landet samtidigt som vi står stadigt förankrade i Jämtland.  Vår energi kommer från förnybara källor – skog, vind och vatten. Uppdraget från våra ägare är att leverera energi med hög kvalitet och god service till långsiktigt låga priser. Klimatfrågan är en viktig drivkraft för oss i vår strävan att producera så mycket energi vi kan från förnybara källor. Fram till år 2020 fördubblar vi vår förnybara elproduktion.