Nu höjs lokalpriset

Priset på elbörsen fortsätter att stiga. Nu har marknadspriset på el gått upp så mycket att det även påverkar lokalpriset inom Jämtkrafts ägarkommuner Östersund, Åre och Krokom.

Det nya elpriset från och med första juli blir 44 öre/kWh, en höjning med fem öre. För dig som bor i en normalstor lägenhet blir fördyringen, inklusive moms, cirka 15 kronor i månaden och för dig som bor i en normalstor villa, cirka 100 kronor. Lokalpriset på el är fortfarande ungefär 30 procent lägre än vad övriga svenskar betalar.

Våra beräkningar bygger på en lägenhet och villa med en förbrukning på 4 000 kWh respektive 25 000 kWh.

För ytterligare information kontakta:

Lena Persson, chef Försäljning, 076-102 81 81

Ulla Möller, enhetsshef Marknad, 070-687 69 97

• Industri, tillverkning

• elpriser
  • elbörsen
  • kwh
  • ägarkommun
  • villa

Jämtkraft är ett företag inom energibranschen. Vi säljer el till privat- och företagskunder över hela landet. Vår egen elproduktion består av förnyelsebar energi som vattenkraft, vindkraft och bioenergi. Fram till år 2020 planerar vi att fördubbla vår förnyelsebara produktion. Merparten beräknas komma från vindkraft.

Våra övriga verksamhetsområden är elnät, telecom och värme. Vi är 292 personer som jobbar på Jämtkraft. Bolagets ägare är kommunerna Östersund, Åre och Krokom i Jämtland.