Fler internationella möten

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 11:39 CET

Fler internationella möten

Jämtland Härjedalen Turism kommer den 30 november till 2 december att befinns sig i Barcelona för att befinna sig i Barcelona för att delta i EIBTM – den årliga internationella mötesmässan. Malin Steffensen från Åre Convention Bureau kommer under dagarna att representera länet med fokus på Åre-Östersund i Visit Swedens monter. Mässan lockar ca 8000 besökare varje år.

- Mötesmarknaden är en starkt växande marknad. I länet har vi flera destinationer som i framtiden kan utvecklas inom marknadssegmentet och få fler gästnätter. Att medverka i Barcelona är oerhört värdefullt för oss då vi får chansen att visa upp oss, vår region och alla de fina möjligheter som finns i länet för möten och incentives.  Åre och Östersund är än så länge relativt okända orter ute i världen. Här finns stor potential med våra tillgångar i naturen, fantastiska anläggningar, hotell och fina möjligheter till aktiviteter.

Malin kommer åka ner till Barcelona den 29 november men finns på telefon om ni vill ställa frågor.

Malin Steffensen malin@areforetagarna.se +46 (0)70-208 80 48

Anna Jonsson, anna.jonsson@jht.se, 0768-467020

Pressbilder från hela Jämtlands län hittar du i vår bildbank: http://www.jamtland.se/bildbank

Jämtland Härjedalen Turism