Inbjudan: Fredagsmys hos Jämtland Härjedalen på Vildmarksmässan

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 08:57 CET

I Jämtland Härjedalen har vi inte bara coola outdoor-aktivteter – vi har även kryddan som fulländar dem och många ser oss som hjärtat i nordisk gastronomi. Det vill vi ge dig en teaser av på Vildmarksmässan den 8 mars, 14.00!

Fia Gulliksson, känd som programledare för ”Meny” i P1 och tillika Jämtlands matambassadör, tar med dig på en resa där du får känna dofter och smaker av riktig mat. Med sig har hon Peter Bennyson, källarmästare och krögare från den hyllade krogen ”19 Glas” i Gamla Stan. Fia berättar om Jämtland Härjedalens alla sköna och kreativa kockar, mathantverkare och producenter som tillsammans gör oss till en het gastronomisk region!

Är du intresserad av att delta på en pressresa till oss i sommar finns Fia och Fanny Hejdström från Jämtland Härjedalen Turism på plats för att diskutera upplägg efter minglet.

P.s. Smyg igång med att lyssna på vårt föredrag om spännande möjligheter till fjällöpning i Jämtland Härjedalen! Christine Hägglund, Vildmarkscaféet, 13.30.

Varmt välkommen!

Monter B05:28

Jämtland Härjedalen Turism (JHT) ekonomisk förening bildades 1995 och är den professionella och affärsmässiga plattformen för samverkan i utvecklingen av besöksnäringen i Jämtland Härjedalen och företräder regionens besöksnäring i nationella och internationella sammanhang. JHT ägs av och samverkar med länets destinationer och turistföretag, företrädare för offentlig sektor, intresseorganisationer mfl. I föreningens styrelse finns företrädare för länets besöksnäring samt representanter för kommunerna och Regionförbundet.