Stora turistpriset 2010 - regionfinal

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 09:05 CEST

Orsa Grönklitt har utsetts till vinnare i Stora Turismprisets regionfinal för området Jämtland Härjedalen, Uppsala, Dalarna och Gävleborg. Nominerade var även Ramundbergets alpina och Växbo lin. Vinnaren Orsa Grönklitt går nu vidare som finalist till Stora Turismprisets riksfinal i samband med Svenska Turistgalan den 28 oktober i Stockholm.

– Vi är verkligen stolta över att få vara med i Sverigefinalen och i år vågar vi nog hålla tummarna för en förstaplats. Med det spännande förvärvet i Tänndalen, nyemisson och med den här utnämningen i bakfickan, så har vi fått en rejäl knuff framåt, säger Bo Arvidsson, anläggningschef och delägare, Orsa Grönklitt.

- Orsa Grönklitt är ett av Sveriges absolut snabbast växande turismföretag. För oss är det extra roligt att Orsa Grönklitt vann då de nyligen fått länsanknytning i och med köpet av Tänndalen. Säger Mats Forslund VD på Jämtland Härjedalen Turism.

Stora Turismpriset delas årligen ut av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, med Tillväxtverket som huvudman, och i samarbete med RTS. Den 9 september koras den regionala vinnaren vid en ceremoni på Clarion Winn Hotel. Innan utdelningen hålls ett tillväxtseminarium med turismfrågor i fokus.

Mats Forslund, Jämtland Härjedalen Turism 070-3772576, mats.forslund@jht.se

Anna Jonsson, informatör Jämtland Härjedalen Turism, 0768-46 70 20, anna.jonsson@jht.se

Pressbilder från hela Jämtlands län hittar du i vår bildbank: http://www.jamtland.se/bildbank