Tina hänger kvar i fjällen

Från den egna stugan i Vemdalen har nu Tina rest vidare till Medstugan i Åre. I den vackra jaktvillan har såväl kungligheter som utländska storviltsjägare huserat sedan sekelskiftet och nu är det Tinas tur att bjuda till bords. Under fyra avsnitt får vi följa med när Tina med gäster återigen upplever den magiska fjällvärlden.

I fjol blev det ett uppskattat avsnitt där Björn Ferry fick skjuta sin första älg, säger Johan Persson som driver Medstugan och Fjelljakt i Åre. Programmet hade över en miljon tevetittare och både Tina och produktionsbolaget OTW trivdes så bra att de valde att lägga produktionen här även den här gången, fortsätter Johan.

Vi har haft fantastiska veckor i Medstugan och för mig personligen är det extra roligt att få återvända till Jämtland där jag har många fina barndomsminnen, säger Tina Nordström.

Tillsammans med sina gäster kommer Tina att testa på en del av de aktiviteter som fjället erbjuder. Och med sitt brinnande intresse för det genuina blir det givetvis även en hel del matlagning och mathantverk med lokala råvaror för tittarna att ta del av.

Programserien har en inramning som passar oss perfekt och vi är mycket glada över att Tina hänger kvar i fjällen. Förhoppningen är givetvis att avsnitten ska inspirera fler att besöka oss och ta del av vår magiska fjällvärld, säger Linda Wasell, Jämtland Härjedalen Turism

”Tina i fjällen” har säsongspremiär måndag, 28 november, i TV4.

Medstugan egendom ägs av Hushållningssällskapet i Jämtland och arrenderas av Fjelljakt. Här finns förutom jaktmöjligheter även ett vandrarhem byggt i ett gammalt mejeri. För mer information: http://hushallningssallskapet.se/om-oss-jamtland/medstugan-egendom/ och www.fjelljakt.se

Presskontakt:

Linda Wasell, Jämtland Härjedalen Turism, linda.wasell@jht.se
David Bexelius, OTW, david.bexelius@otw.se
Johan Persson, Fjelljakt, johan@fjelljakt.se

• free publishing
  • winter fun

Jämtland Härjedalen Turism (JHT) ekonomisk förening bildades 1995 och är en samverkansplattform för utveckling av besöksnäringen i Jämtland Härjedalen. JHT företräder besöksnäringen i regionen i nationella och internationella sammanhang och samverkar med regionens destinationer och turismföretag, med företrädare för offentlig sektor, intresseorganisationer m fl. I föreningens styrelse finns företrädare för regionens besöksnäring samt representanter från Region Jämtland Härjedalen.