Kontoret speglar din verksamhet

Möbler med charm och patina skapar stil i Burenstam & Partners nyetablerade kontor på gamla väster i Malmö. Efter att ha sökt sig runt på nätet föll valet av inredare på gRetro Design - inredning med stil Det skånska familjeföretaget fick uppdraget att inreda och tillhandahålla möbler för ett kreativt återbruk. Intentionen var att skapa en känsla av värme, stabilitet och hållbarhet.

Burenstam & Partners, med huvudsäte i Stockholm, är en oberoende rådgivare inom kapitalförvaltning med ett långsiktigt perspektiv. Företaget är byggt på en kombination av att vara både ett litet och personligt företag, samtidigt som det är stort och starkt. Kravet var att även Malmökontoret skulle spegla Burenstam & Partners värdegrund som består av trygghet, enkelhet, kontakt och kompetens. Företagets identitet och värderingar skulle reflekteras i hela kontoret. Dessutom skulle kontoret ge medarbetarna inspiration, arbetsglädje och god arbetsmiljö.

Huvudkontoret i Stockholm har stora möbler övervägande i mahogny men kontoret i Malmö är mycket mindre på endast 100 kvadratmeter. Lokalerna har hög charmfaktor med vacker ekparkett i alla rummen och heltäckande gedigna hyllväggar i teak med en unik patina i två av rummen

Hållbara möbler med hög kvalitet

Anders Jansäter har i många år arbetat med varumärkesbyggande och med hjälp av sonens webbföretag med möbler i olika stilar från antikt till retro föll valet på retroinredning. Under 1950- och 60-talet utvecklade formgivare nya, praktiska och nätta möbler, så det var ett naturligt val.

För att visa på ett stabilt och gediget företag, men också kostnadsmedvetenhet, har vi valt att leta efter hållbara återanvända möbler med hög kvalitet, berättar Anders Jansäter

- Vi fick helt fria händer, från att välja mattor, möbler, färgkombinationer, belysning, gardiner till andra inredningsdetaljer, säger Gustav Jansäter, grundare av webbshopen gRetro. Enligt Burenstam & Partners skötte vi det jättebra. Om det var någonting som de ogillade, så ändrade vi det enligt deras behov och önskemål.

För mer information, kontakta:

Anders Jansäter, gRetro Design, info@gretro.se, tfn 0708-88 19 37

Pia Jansäter, Jansäter Kommunikation, pia@jansater.se, tfn 0709-83 77 80