Johnson & Johnson and Janssen respond to Ebola crisis with commitment to accelerate vaccine program

New Brunswick, NJ, September 4, 2014 – Johnson & Johnson today announced it will fast-track the development of a promising new combination vaccine regimen against Ebola and broadly collaborate with its partners in global health to deliver immediate relief aid to address the current Ebola outbreak.

“We recognize the urgency of the situation and the need to collaborate with multiple partners to develop treatment and preventive solutions for Ebola. I also would like to stress the importance of collaborating with Nordic partners which will strengthen the industry in the region”, says Lars Johansson, Managing Director Janssen Nordic.

Nordic media inquiries:
Andreas Palmborg, Medical Advisor, +46 701-851038, apalmbor@its.jnj.com
Lars Johansson, Managing Director Janssen Nordic, +46 (8) 6265060, ljohans1@its.jnj.com

Janssen’s Press Release, click here.

• infektionssjukdomar

Läkemedelsbolaget Janssen arbetar för att möta dagens stora och angelägna medicinska behov. Vi bedriver forskning och utveckling inom följande svåra sjukdomar: prostatacancer, schizofreni, alzheimers sjukdom, hiv/aids, hepatit C, tuberkulos, psoriasis artrit och diabetes. Våra medarbetare drivs av att få bidra till att erbjuda patienter nya medicinska lösningar, produkter och tjänster. Janssen är ett världsomspännande företag med anställda i drygt 50 länder och finns representerat i alla nordiska länder.