Järfälla kommun släcker lampan under Earth Hour lördagen den 31 mars

Nyhet  •  2012-03-30 10:27 CEST

För fjärde året i rad deltar Järfälla kommun i Earth Hour. Den 31 mars hålls ljuset släckt i kommunalhuset och posthuset kl. 20.30-21.30.

Den 31 mars kl. 20.30-21.30 är det Earth Hour. WWF, Världsnaturfonden står bakom kampanjen som syftar till att väcka uppmärksamhet och sätta fokus på klimatfrågan. Över hela jorden släcker människor ned lampor och tänder ljus för att ta ställning mot klimatförändringarna.

Järfälla kommun deltar i manifestationen bland annat genom att släcka ner kommunalhuset och posthuset i Jakobsbergs centrum. Energiseminarium kommer även att hållas för kommunanställda och miljödiplomerade företag. Kommunen vill också uppmana Järfällaborna att släcka ner under Earth Hour. Förra året släckte varannan svensk ljuset.

I kommunens miljöplan är ett av profilområdena Det klimatsmarta Järfälla. Kommunen arbetar aktivt med att minska sin klimatpåverkan och deltagandet i Earth Hour är ett sätt att uppmärksamma klimatfrågan. Läs mer om miljöplanen på www.jarfalla.se/miljoplan

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom