Bostadsmässa i Annedal med försäljningsstart

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 09:58 CEST

I samband med bostadsmässan som pågår mellan 16-26 augusti så startar Järntorget Bostad försäljningen av projektet Trollskogen i Annedal. Trollskogen består av 105 bostäder i ett lågenergihus med bästa läge vid stadsdelens park. Projektet omfattar ett helt kvarter med en högre del i sju våningar med fri utsikt över stadsdelen. Intill bostäderna kommer både en ny grundskola och flera förskolor att byggas.

Produktionen beräknas starta under hösten och inflyttning sker under våren 2014.Arkitekt är Sebastien Corbari från Grad arkitekter.

I detta projekt har vi lyckats projektera en stor andel små bostäder om ett rum och kök. Det känns speciellt bra med tanke på den enorma brist som finns i Stockholm på mindre lägenheter, säger Martin Arkad VD för Järntorget Bostad.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget har över 1500 bostäder i projektportföljen och producerar fler än 300 vackra, funktionella, moderna bostäder per år i egen regi samt åt externa beställare. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Byggnads AB Abacus.