Brygga - radhus och kedjehus på Ekerö

Järntorget har inlett ett samarbete med markägare för att ta fram en ny detaljplan för cirka 44 stycken radhus och kedjehus vid Mälarens strand på populära Ekerö. Marken ligger i nära anslutning till Ekerö centrum med dess goda kommunikationer till Brommaplan och Stockholms innerstad. Det nya bostadsområdet kommer därmed få närhet till både stadens puls och till den idylliska grönskan och vattnet som utmärker Ekerö. Mellan bostäderna och ett dopp i Mälarens blå vatten finns endast en gångväg, och de flesta bostäderna kommer att få full sjöutsikt. Preliminär byggstart är beräknad till hösten 2015.

– Det känns enormt roligt att få möjlighet att ta fram ett så fint projekt i en av Stockholms mest attraktiva kommuner, säger Martin Arkad, VD för Järntorget bostad.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget producerar 400 vackra, funktionella, moderna bostäder om året och har 3000 bostäder i planarbete. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Abacus.