Fler studentlägenheter i söderort

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 09:32 CET

Järntorget har fått en markanvisning för ca 280 studentlägenheter i tre hus vid Herrhagsvägen/Lingvägen i Gubbängen. Platsen vid Gubbängens norra tunnelbaneuppgång ger studenterna ett fantastiskt kommunikationsläge. Ytorna vid stationen görs tryggare och trevligare genom ett nytt torg och lokaler i bottenvåningen på det nya huset. Planarbetet kan starta under våren med möjlig byggstart under 2014.

– Tillsammans med de studentlägenheter vi tidigare byggt samt har i planarbete så kommer vi efter detta projekt äga nästan 600 studentlägenheter för egen långsiktig förvaltning i Stockholm. Det är roligt att vi kan dra vårt strå till stacken för att avhjälpa det enorma bostadsbehov som finns bland dagens unga, säger Martin Arkad, VD för Järntorget Bostad.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget har över 1500 bostäder i projektportföljen och producerar fler än 300 vackra, funktionella, moderna bostäder per år i egen regi samt åt externa beställare. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Byggnads AB Abacus.