​Järntorget förvärvar fastighet på Ekerö

Området kring Ekerö Centrum är under stark utveckling med flera pågående planarbeten. Målet är att förtäta centrum och utöka serviceutbudet för Ekerös invånare. Järntorget Bostad har därför förvärvat ytterligare en fastighet i närheten av Ekerö centrum. På fastigheten önskar Järntorget påbörja ett planarbete som skall leda till cirka 40–50 radhus. Närheten till Mälaren, Ekerö Centrum och kommunikationerna in till Stockholm medför att området passar utmärkt för den moderna familjen.

– Vi är glada att vi har kunnat genomföra ett förvärv i anslutning till den mark som vi sedan tidigare är med och planlägger. Området kring Ekerö Centrum är ett vackert område som ökar i attraktivitet i takt med att det nu bebyggs, säger Martin Arkad VD för Järntorget.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget producerar 400 vackra, funktionella, moderna bostäder om året och har 3000 bostäder i planarbete. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Abacus.