JENSEN grundskola Långholmen klarar riktad tillsyn från Skolinspektionen felfritt

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2019 11:36 CEST

Teamet på JENSEN grundskola Långholmen

JENSEN grundskola Långholmen har haft en riktad tillsyn från Skolinspektionen med anledning av brister som funnits i verksamheten. Efter inspektion i september 2018 fick skolan ett beslut om föreläggande vid vite om 1,2 miljoner kronor.

Det är därför en stor seger att Skolinspektionens inspektörer vid två dagars tillsyn i maj fann att samtliga områden med brister som granskats nu bedöms vara avhjälpta. Skolinspektionen avslutar därför sin tillsyn av JENSEN grundskola Långholmen.

Skolan har tidigare haft problem med bristfällig ledning, vi är nu glada och stolta över att Katri Salander, en tidigare lärare på skolan, har kunnat kliva upp och med stöd från huvudmannen vända skolans utveckling på rekordkort tid, säger Anna Wiger Jensen, Operativ chef på JENSEN education

Jag har ett fantastiskt team idag som verkligen vill och kan jobba med elevernas bästa för ögonen hela tiden. Vi har tillsammans lyckats få till en kultur på skolan där elevernas kunskapsutveckling och trivsel går hand i hand och den positiva utvecklingen har i sin tur lett till ökad studiero och höjda betygsresultat! Förutom att arbeta med elevernas kunskapsutveckling har vi lagt ner mycket arbete på trivselaktiviteter och att inkludera värdegrund och likabehandlingsarbete i allt vi gör, säger Katri Salander, Rektor JENSEN grundskola Långholmen.

JENSEN grundskola är en del av JENSEN education som grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig, engagerad ägare. JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med 8000 elever, 600 medarbetare och verksamhet i de flesta större städerna i Sverige. Vårt utbildningskoncept ”Träning för verkligheten” genomsyrar allt vi gör. Höga ambitioner, ledarskap och teamkänsla är våra ledord.

Kommentarer (0)

Kommentera