JENSEN startar förskola på Hyllie Gård i Malmö

JENSEN startar förskola på Hyllie Gård i Malmö

JENSEN startar sin åttonde förskola på vackra Hyllie Gård i Malmö. Förskolan kommer fullt utbyggd att erbjuda plats till 170 barn i åldrarna ett till fem år.

– Hyllie Gård är fantastisk! Både den yttre och den inre miljön är unik. Den ligger nära naturen och barnen kommer att ha rikligt med utepedagogik varje dag, säger Linda Alm på JENSEN förskola och fortsätter:

– Vi har märkt ett stort intresse för JENSEN förskola på Hyllie Gård. Det märks att det finns ett mycket stort behov av förskoleplatser i Malmö. Vi kunde inte vara mer nöjda över att kunna erbjuda Hyllie Gård som första anhalt i många barns skolgång, där de kommer ges möjlighet till en fantastisk förskoletid. Vår målsättning är att bli Malmös mest eftersökta förskola inom tre år.

På JENSEN tar vi förskolebarns rätt till utbildning på allvar. Vi arbetar med det lustfyllda lärandet genom undervisning och har särskilt fokus på svenska och matematik. Kunskaper, goda sociala färdigheter och tilltro till sin egen förmåga gör att barnen från JENSEN förskola bemöter sin framtid med en känsla av att de kan, vill och vågar. Genom utepedagogik, fysisk aktivitet, mindfulness och bra kost vill vi ge varje barn grunden till en god hälsa.

JENSEN har i dagsläget 7 förskolor med i Stockholm, Sollentuna och Uppsala med gott rykte och hög kvalitet. I den senaste kvalitetsenkäten svarade 95% av föräldrarna att de rekommenderar JENSEN förskola till andra. Förskolorna fick helhetsbetyget 4,7 på en 5-gradig skala och på frågan om deras barn känner sig trygga hos JENSEN gavs betyget 4,6.

JENSEN förskola är en del av JENSEN education som grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig, engagerad ägare.

Linda Alm

Skolchef JENSEN förskola 0733 46 66 88