JENSEN startar ny grundskola i Sickla, Nacka kommun

JENSEN startar ny grundskola i Sickla, Nacka kommun

Med start läsåret 2021/2022 planerar JENSEN etablera en ny grundskola i Sickla för elever i f-klass till åk 9. Den fastighet där skolan planeras ligger centralt i Sickla och beräknas kunna inrymma ca 750 elever efter en om- och tillbyggnation. Ansökan om bygglov är inlämnad och byggarbetet planeras att utföras från halvårsskiftet 2020.

“Planen är att bygga en toppmodern skola i bästa läge i Nacka. Vi ser fram emot att kunna erbjuda Nackas elever en traditionell skola med trygghet och studiero där kunskaper och bildning alltid kommer först. Utöver en förstklassig skola ger vi möjlighet till särskilda aktiviteter och sporter på fritids.”

säger Mats Rosén, Skolchef JENSEN grundskola.

Verksamhetsfrågor
mats.rosen@jenseneducation.se