VD-byte på Jetpak Group AB

Nyhet   •   Dec 15, 2015 15:31 CET

Nuvarande VD, Henrik Ringmar har valt att lämna sitt uppdrag för att tillträda en annan VD-tjänst. Jetpaks styrelse har därför utsett Kenneth Marx till ny VD och koncernchef för Jetpak Group AB. Kenneth Marx tillträder 1 januari 2016.

- Jetpak har under de senaste åren haft en spännande utveckling med både geografisk expansion för expresstjänster och tillväxt inom framför allt lokala distributionstjänster, ofta kopplat till den växande e-handelsmarknaden. Vi har under mina snart fem år i bolaget förbättrat våra kundmöten och utvecklat våra tjänster på ett sätt som jag är mycket stolt över. Jag ser därför detta som rätt tillfälle att lämna över ansvaret för Jetpak till Kenneth Marx, som har utmärkta kvalifikationer att fortsätta skapa lönsam tillväxt för Jetpak, säger avgående VD Henrik Ringmar

- Jag vill tacka Henrik for en utmärkt och kvalitativ insats samt för ett engagerande samarbete. Henrik har satt sitt tydliga avtryck på Jetpak´s strategiska- och strukturella utveckling, säger styrelseordförande John Dueholm, och fortsätter:

Styrelsen har utsett Kenneth Marx som ny VD for Jetpak.

Kenneth är 51 år och har en mycket god kundskap till logistikmarknaden. Han har tidigare varit VD for SAS Cargo och kommer från ett jobb som nordisk direktör for supply chain i den holländske koncern Mediq.

För ytterligare information kontakta:

John Dueholm styrelseordförande Jetpak Group

+46 (0)8-555 85 220