Jetshop och Rêve i nytt samarbete

Nyhet   •  Sep 08, 2016 07:58 CEST

Reve vill bli Sveriges största marknadsplats för livsstilsshoppning. Inleder partnerskap med Jetshop - Nordens största e-handelssystem. Startupen Reve har på mindre än två år skapat Sveriges mest populära app för livsstilsshopping. För varumärken och dataljandlare har Reve förvandlats till en marknadsplats där innehåll och gemenskap integreras naturligt med handel. Resultatet av detta är att Reve konverterar 10 till 20 gånger högre än de genomsnitt som handlare får på andra mobila plattformar.

För att kunna hantera efterfrågan på marknaden och accelerera tillväxten ytterligare har Reve inlett ett partnerskap med Jetshop, som är Nordens största e-handelssystem. Detta innebär att alla Jetshops kunder får tillgång till Reve automatiskt.

Reve är ett fantastiskt koncept och kommer att ha stor inverkan på e-handel i framtiden. Vi vill hjälpa våra kunder att öka sin försäljning och därför måste vi se till att de hittar rätt säljkanaler. Detta är den perfekta lösningen och vi ser fram emot att fortsätta samarbeta och hitta innovativa lösning ar tillsammans med Reve”, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Partnerskapet innebär att Reve blir en integrerad del av Jetshops produkterbjudande vilket betyder att samtliga Jetshop-kunder kan sälja sina produkter direkt på Reve utan några tekniska hinder.

Vi är ett litet företag med stora ambitioner. Vi vill bli Sveriges största friktionsfria marknadsplats för livsstilsshopping och för att uppnå detta måste vi komma på innovativt och skalbara lösningar som inte kräver detaljhandlarna på massor av resurser. Att samarbeta med ledande e-handelsplattformar är en självklarhet för oss då vi kan hitta gemensamma lösningar som gynnar alla. Detaljhandlarna får högre exponering vilket ökar försäljningen helt utan extra kostnad, plattformarna fortsätter att förnya och Reve gör det skalbart”, Säger Josep Nolla, grundare och VD på Reve.

Samarbetet är det första av sitt slag för Reve, dock kommer lösningen att vara kompatibel med flera olika plattformar och tekniska leverantörer.

Besök Reve här

Läs mer om Jetshop här