Johnells tidigt ut med Klarna i fysisk butik

Nyhet   •  Sep 23, 2016 10:48 CEST

Johnells tidigt ut med Klarna i fysisk butik

Johnells använder e-handelsplattform Jetshop Commerce som sen tidigare har integrerat Klarna Checkout för betalning på nätet. Johnells är nu en av de första handlarna som dessutom erbjuder betalning via Klarna i fysisk butik.

Modekedjan Johnells grundades i Nyköping redan 1893 av Anders Johnell. Redan då gick Johnells i bräschen för mode, med tyger och plagg från hela världen som tidigare inte funnits i Sverige. Nu bryter Johnells åter ny mark och är en av de första handlarna att erbjuda Klarna som betalningsalternativ i sina fysiska butiker.

Med den nya lösningen kan kunder via sitt mobilnummer enkelt godkänna köpet och välja bland betalningsalternativ i sin smartphone, direkt vid kassan. Bekräftelse på betalning sker direkt och Klarnas offlinelösning är integrerat direkt i kedjans kassasystem.

Besök gärna Johnells butiker för att prova själv, eller besök Johnells.se för att se hur Johnells arbetar med Jetshop Commerce.