Johnells tidigt ut med Klarna i fysisk butik

Nyhet   •  Sep 23, 2016 10:48 CEST

Johnells tidigt ut med Klarna i fysisk butik

Johnells använder e-handelsplattform Jetshop Commerce som sen tidigare har integrerat Klarna Checkout för betalning på nätet. Johnells är nu en av de första handlarna som dessutom erbjuder betalning via Klarna i fysisk butik.

Modekedjan Johnells grundades i Nyköping redan 1893 av Anders Johnell. Redan då gick Johnells i bräschen för mode, med tyger och plagg från hela världen som tidigare inte funnits i Sverige. Nu bryter Johnells åter ny mark och är en av de första handlarna att erbjuda Klarna som betalningsalternativ i sina fysiska butiker.

Med den nya lösningen kan kunder via sitt mobilnummer enkelt godkänna köpet och välja bland betalningsalternativ i sin smartphone, direkt vid kassan. Bekräftelse på betalning sker direkt och Klarnas offlinelösning är integrerat direkt i kedjans kassasystem.

Besök gärna Johnells butiker för att prova själv, eller besök Johnells.se för att se hur Johnells arbetar med Jetshop Commerce.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom