Jetshop förstärker med ny Chief Commercial Officer

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2016 10:16 CET

Jetshop har rekryterat Fredrik Hedblom som ny CCO (Chief Commercial Officer). Fredrik har tidigare arbetat på bland annat Centiro och kommer närmast från Pulsen.

- Vi ser en bransch i fortsatt stark tillväxt, men också en ökad konkurrens för handlare när branschen konsolideras allt mer. Strategi och kontinuerlig affärsutveckling blir allt viktigare komponenter i en lyckad onlinesatsning. Vi vill fortsätta att skapa framgångsrika handlare och erbjuda de mest innovativa lösningarna på marknaden, vi är därför väldigt glada över att nu kunna förstärka med Fredriks breda erfarenhet av branschen, affärsstrategi och change management, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.

Fredrik Hedblom har tidigare arbetat som vice VD på Centiro och kommer närmast från en befattning som CEO på Pulsen, en av nordens största leverantörer av IT-tjänster. Fredrik tillträder sin tjänst på Jetshop från och med den 1 januari.

- Jetshop är ett innovativt bolag, med stor kunskap och effektiva lösningar i portföljen. Jag har med intresse följt bolagets resa och jag ser nu fram emot att få vara med utveckla erbjudandet för Jetshops kunder ytterligare. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet för att skapa framgång för Jetshop och våra kunder, säger Fredrik Hedblom, nytillträdd CCO för Jetshop.

Jetshop utvecklar och marknadsför det ledande e-handelssystemet Jetshop Commerce. I Jetshops leverans ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 3 000 företag använder i dag Jetshop Commerce med en samlad årsomsättning på ca 1 miljard SEK via Internet. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010.