Fredrik Hedblom, CEO, Jetshop

Jetshop storsatsar i Norge

Det lyckade samarbetet med friluftsaktören Bergans gav mersmak; e-handelsplattformen Jetshop applicerar nu sin framgångsrika SaaS-modell på den norska marknaden. Nyförvärvet Martin Brekke, tidigare säljchef inom e-handel för Svea Finans i Norge, leder satsningen.
– Jag ser fram emot att få ta våra kunders affärer till nästa nivå, säger Martin Brekke.

Jetshop har sedan starten 2002 utvecklat en imponerande e-handelsplattform i molnet, och räknas idag som en av Sveriges främsta i sin kategori. De närmare 60 medarbetarna arbetar dagligen med att utveckla digitala lösningar för såväl nationella som internationella handlare, exempelvis Scorett, Twist & Tango och den norska friluftsaktören Bergans. Nu står det klart att projektet i samarbete med den sistnämnda gav mersmak; med start 2020 satsar Jetshop nu fullt ut även på den norska marknaden. Helhetskonceptet Powerful SaaS Commerce för e-handlare inom enterprise-segmentet har mottagits väl och redan gett goda resultat på en marknad som tidigare främst varit konsultdriven. Som ett första steg i etableringen ansluter nu Martin Brekke, tidigare säljchef för Svea Finans, till Jetshops säljteam.

– Tidpunkten för den här satsningen är helt rätt. Jag ser fram emot att få kombinera min erfarenhet och kunskap med Jetshops erbjudande, och skapa synergier som tar våra kunders affärer till nästa nivå, säger Martin Brekke, Senior Sales Executive på Jetshop.

Nordens ledande e-handelsleverantör
Fördelarna med en SaaS-lösning är många. Kunderna erbjuds snabba uppdateringar och en imponerande time-to-live, där de senaste funktionerna appliceras snabbt. Dessutom tar Jetshop hand om hela e-handeln; från kopplingar mot affärs– och lagersystem, till frontend-integrationer för konverteringsoptimering. Jetshops ambition är kort sagt att kliva in som en värdefull kunskapspartner, som ser till att organisationen kan fokusera på sin kärnverksamhet.

– Vår erfarenhet säger att många idag är låsta i tunga och dyra system, då valet av plattform inte har analyserats tillräckligt. Vi ser en enorm potential i Norge; här finns möjligheter att verkligen göra skillnad för e-handlarnas omsättning online – med bättre lönsamhet som följd, säger Fredrik Hedblom, CEO på Jetshop.

För mer information, kontakta:
Martin Brekke
Senior Sales Executive
+47 (0)95 – 18 07 91
martin.brekke@jetshop.se

Fredrik Hedblom
+ 46 (0)735 – 18 15 76
fredrik.hedblom@jetshop.se

Taggar

Jetshop är en innovativ teknik-, strategi- och kunskapspartner som brinner för din framgång i alla kanaler. Vi levererar en e-handelsplattform i molnet som ger dig bästa möjliga förutsättningar för framgångsrik omnichannel retaling och cross-border commerce. Jetshop spelar en aktiv roll i att utveckla din affär online för att du ska nå dina mål, vilka de än är. Hos oss blir och förblir du ONE STEP AHEAD.