Nytt samarbete mellan Jetshop och Nosto möjliggör 1:1 personalisering för Jetshops kunder

Pressmeddelande   •  Nov 08, 2016 10:12 CET

Jetshop har inlett ett strategiskt samarbete med Nosto. Partnerskapet gör Nostos 1:1 personaliseringslösning tillgänglig för alla e-handlare på Jetshop Commerce.

Att erbjuda sina kunder en personlig e-handels upplevelse är idag något som de flesta e-handlare prioriterar högt. Nostos lätthanterliga personaliseringslösning analyserar besökarnas beteende, lär sig deras preferenser, och gör det möjligt att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid, allt för att förbättra kundupplevelsen.

” Att implementera Nosto i Jetshop Commerce var ett enkelt beslut. Med hjälp av Nostos rekommendationsmotor kan vi erbjuda en personaliserad shoppingupplevelse genom hela e-handeln. Redan under betatestning med ett par kunder har vi sett en försäljningsökning på 20-30 %.” säger Kristofer Hillhammar, CPO hos Jetshop.

Partnerskapets syfte är att öka gemensamma kunders försäljning online och smidigt förbättra kundupplevelsen på webbutikerna. Senaste siffror från Nosto ger en 7X ROI och 10-30 % ökning av intäkter online då personaliseringslösningen körts igång i sin helhet.

“Nosto erbjuder Jetshops kunder en datadriven personaliseringslösning som kompletterar Jetshops erbjudande att låta sina kunder dra nytta av ständig teknisk utveckling och nya innovativa tjänster. Partnerskapet förstärker också Nostos position som marknadsledare inom personalisering för e-handel.” säger Rikard Andersson, Head of Northern Europe hos Nosto.

Jetshop har integrerat Nostos lösning i Jetshop Commerce, vilket möjliggör att Jetshops kunder via Nosto kan visa individanpassade rekommendationer i sin webbutik.

Om Jetshop

Jetshop är den självklara kunskaps- och teknikpartnern för framgångsrik e-handel. Jetshop erbjuder en skalbar helhetslösning för omnichannel och crossborder-försäljning mot mid-size retailers. Vi utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce och vi arbetar med några av Sveriges främsta varumärken.

Om Nosto

Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, lansera och optimera 1:1 marknadsföringskampanjer. Nosto analyserar kundernas beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder datan för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen. Sedan Nosto grundades 2011 har har tusentals e-handlare valt att implementera Nosto i sin e-handelslösning.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom