JLL Reports Solid Second-Quarter 2018 Results

CHICAGO, August 8, 2018 — Jones Lang LaSalle Incorporated today reported operating performance for the second quarter of 2018 with diluted earnings per share of $2.35 and adjusted diluted earnings per share1 of $2.26.

• Organic revenue expansion across all segments
    – Americas-led growth driven by transactional businesses
    – Corporate Solutions continues to build annuity-based revenue
  • Margins reflect:
    – Strong organic expansion driven by Americas
    – Investments supporting digital agenda and technology transformation
  • LaSalle capital raise continues growth in private equity assets under management to record $52.3B
  • Extended credit facility maturity with improved pricing to support growth strategy

CEO Comment: “Our year-to-date performance was strong, reflecting organic revenue growth across our business segments and progress on our digital agenda and technology transformation initiatives,” said Christian Ulbrich, JLL CEO. “Real estate fundamentals remain resilient, and we are optimistic about our full-year performance, despite intensifying global economic uncertainty.”

Kontakt: Daniel Gorosch, VD JLL Sverige
Telefon: +46 (0) 76 148 51 03
E-mail: daniel.gorosch@eu.jll.com

JLL erbjuder kvalificerad rådgivning med inriktning på fastighetstjänster. Vi verkar för att skapa och leverera värde till våra kunder, ägare och medarbetare i en komplex värld som ständigt förändras.

Med 86 000 medarbetare och 300 kontor i över 80 länder tillgodoser vi lokala, regionala och globala fastighetsbehov. Vi tillsätter team av experter som med insikt och framåtblick, pålitlig analys och relevant marknadskunskap levererar integrerade tjänster. Vi attraherar och utvecklar de bästa och mest mångfacetterade medarbetarna i vår bransch och utmanar dem att bygga långsiktiga relationer med kunderna. JLL är noterat på New York-börsen.

I Sverige har vi kontor i Stockholm och Göteborg och erbjuder rådgivning inom kapitalmarknad, transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, analys och värdering.