Prologis anlitar JLL i uthyrningsuppdrag för ny logistikpark i Torslanda

Prologis har tecknat ett exklusivt uthyrningsavtal med JLL för att finna hyresgäster till en ny logistikpark i Torslanda. Parken kommer att bestå av flera logistikanläggningar om minst 60 000 m² där en första etapp om ca 40 000 m² kommer att påbörjas först.

Byggnationen av den första etappen kommer att starta under 2015 med ett planerat färdigställande under våren 2016. Parken ligger i Sveriges bästa logistikläge, intill Volvo och Göteborgs hamn som är Nordens största hamn där 60 % av Sveriges containertrafik passerar.

- Vi ser fram emot att jobba tillsammans med Prologis i detta prestigefyllda uppdrag där man ska bygga upp en hel logistikpark. Projektet är en viktig del i Göteborg stads vision och det är väldigt roligt att få vara med på den resan, säger Fredrik Jagersjö ansvarig för uppdraget på JLL.

För ytterligare information, kontakta:

Robert Bolmgren, chef JLL Office & Industrial Leasing
Telefon +46 (0) 70 601 77 87, e-post, robert.bolmgren@eu.jll.com

Fredrik Jagersjö, Senior Industrial Leasing Agent
Telefon +46 (0) 73 146 31 15, e-post fredrik.jagersjo@eu.jll.com

Vi verkar för att skapa och leverera värde till våra kunder, ägare och medarbetare i en komplex värld som ständigt förändras.

JLL erbjuder kvalificerad rådgivning med inriktning på fastighetstjänster. Med 53 000 medarbetare och 200 kontor i 75 länder tillgodoser vi lokala, regionala och globala fastighetsbehov hos våra kunder. Utifrån våra kunders förväntningar och marknadsförutsättningar tillsätter vi team av experter som med insikt och framåtblick, pålitlig analys och relevant marknadskunskap levererar integrerade tjänster. Vi attraherar och utvecklar de bästa och mest mångfacetterade medarbetarna i vår bransch och utmanar dem att utveckla långsiktiga relationer med kunderna som bygger på kvalitet, samarbete och förtroende.

I Sverige har bolaget kontor i Stockholm och Göteborg och erbjuder kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys och värdering. För mer information, se www.jllsweden.se