JMS KUNDER BLIR BARA NÖJDARE OCH NÖJDARE

Nyhet   •   Feb 10, 2016 12:39 CET

JM är bland de bostadsutvecklingsföretag i Sverige som har branschens nöjdaste kunder och fick år 2015 ett NKI (Nöjd Kund Index) på 80 av 100 möjliga poäng, enligt Prognoscentrets årliga undersökning.

Enligt Prognoscentrets undersökning ligger branschindex i Sverige på 74 år 2015. I bilden nedan visas utvecklingen av NKI över tid sedan mätningarna började år 2009.

- Det är fantastiskt roligt att vi i år igen får så fina betyg av våra kunder. Det är ett kvitto på att vårt arbete med ett tydligt kundfokus och ett strukturerat arbetssätt verkligen fungerar. En del av vår långsiktiga strategi är att hela tiden vara lyhörda för våra kunder och att ständigt utvecklas och bli ännu bättre, säger Johan Skoglund, VD på JM. Jag vill också rikta ett stort och varmt tack till alla våra engagerade medarbetare som har gjort – och gör – ett fantastiskt jobb!

Prognoscentret utser också varje år Sveriges tio i topp-lista över bästa bostadsprojekten*. År 2015 placerades sex av JMs projekt på denna topplista.

• Östra Kanalstaden NKI 87 (Stockholm Nord)
  • Grindstugorna NKI 86 (Stockholm Syd)
  • Onyxen NKI 86 (region Väst)
  • Båtsman NKI 86 (region Öst)
  • Mälarporten NKI 85 (Stockholm Nord)
  • Ekarna NKI 85 (Stockholm Syd)

OM UNDERSÖKNINGEN

Prognoscentret genomför nöjdhetsmätning bland bostadsköpare årligen. Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på drygt 9000 svar från bostadsköpare. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från t.ex. Svenskt Kvalitetsindex.

*) Bästa projekt utses av Prognoscentret – alla projekt med minst 15 svar som inkommit innan sista januari 2016 samt minst 50 % i svarsfrekvens och en täckningsgrad över 70 % (minst 70 % av bostäderna/hushållen i projektet har fått en enkät.)