Ännu ett hyresavtal tecknat för Frösunda Park

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 15:25 CET

JM har tecknat ett tredje hyresavtal för Frösunda Park i Solna, Stockholm. Gartner Sverige AB hyr 755 kvm i fem år. Inflyttning sker den 1 april 2007. Tillsammans med de tidigare hyresavtalen med Tibnor AB och Amgen AB är därmed 43 % av den totala ytan i Frösunda Park uthyrd.

– Det är mycket roligt att kunna hälsa Gartner Sverige AB välkommen som hyresgäst. De moderna och flexibla kontoren i kombination med ett av Sveriges bästa skyltlägen attraherar många företag, säger Lars-Olof Höglund, chef för JM Fastighetsutveckling.

Lars-Olof Höglund, chef JM Fastighetsutveckling, tel: 08-782 89 83
Ellinor Bjennbacke, vik. pressansvarig JM, tel: 08-782 86 33

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 2200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsens lista, segmentet Large Cap.