Byggstart för Presse park - nytt småhusområde i Kungsbacka

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2003 10:42 CET

På Onsalahalvöns ostsida, inte långt från Kungsbackafjordens strand, har JM nu påbörjat den första etappen av Presse park med 27 småhus av totalt 75.

Inspirationen till området har arkitekterna Per Strand och Ulla Persson på Lund & Vallentin Arkitekter hämtat från svenska byars och småstäders variationsrika och småskaliga bebyggelse. Här finns fem olika hustyper i olika höjder, färger och utförande.

Det största huset, Villa Alhem, har en bostadsyta på 131 kvm i två plan och det minsta huset, Villa Björkhem, är i ett plan med en yta om 93 kvm.

Inflyttning i första etappen sker under senhösten 2004.

Ulrika Davidsson, projektledare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 13 alternativt Camilla Johansson, säljare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 02.

Stockholm 2003-12-10

JM AB

Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.