Första hyresavtalet klart för Frösunda Park

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 11:30 CEST

JM har tecknat ett första hyresavtal för Frösunda Park i Solna. Det är Tibnor AB som flyttar sitt huvudkontor från Danvikstull till nybyggda lokaler i Frösunda Park.

- Vi valde att flytta till ett skräddarsytt, nybyggt, kontor istället för att lägga ner pengar på att renovera det gamla säger Leif Swärd, fastighetschef Tibnor. Dessutom ligger Frösunda Park bättre till rent geografiskt; många av våra medarbetare sitter på andra orter i Sverige och Norden och då är närheten till Arlanda och E4:an strategiskt viktig.

Ett krav inför flytten var att inte göra avkall på det viktiga skyltläget. Man ser flytten av huvudkontoret till Frösunda Park som viktig även ur ett varumärkesperspektiv; här passerar en publik om cirka 140 000 bilister förbi dagligen.

- Tibnor är en viktig och välkommen hyresgäst, säger Lars-Olof Höglund, fastighetschef. Vi vet av erfarenhet att det första avtalet i ett nytt område är viktigt och positivt för den fortsatta uthyrningen.

Hyresavtalet med Tibnor gäller i 10 år och omfattar 1 750 kvm, motsvarande knappt 20 % av den totala kontorsytan. Inflyttning i de nya lokalerna beräknas ske 1 april 2007. Bland övriga bolag med verksamhet i Frösunda kan nämnas Canon, HP, Sigma, SAS och JM.

Kort om Tibnor-koncernen:
Tibnorkoncernen är Nordens ledande företag inom stål- och metallhandel. Kunderna återfinns huvudsakligen inom verkstads-, process- och byggindustrin. Tibnor finns representerat i hela Sverige samt i Finland, Norge, Danmark och Polen.

Lars-Olof Höglund, fastighetschef JM tel. 08-782 89 83
Leif Swärd, fastighetschef Tibnor, tel. 070- 580 20 91
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, tel. 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 2300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsens A-lista.