JM bygger 140 bostäder i Nacka

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2003 14:38 CET

JM har nu startat ombyggnaden av före detta Svenska Fläktfabrikens huvudkontor vid Sickla Strand som ska bli bostäder.

Totalt uppförs 140 bostäder om 1 rok och 2 rok. 110 lägenheter upplåts med bostadsrätt och 30 med hyresrätt.

Merparten av bostäderna är på 38 respektive 48 kvm och har tre meter i takhöjd. Bostäderna har antingen utsikt mot Stockholm eller Nackareservatet och Sickla Sjö. Området erbjuder goda möjligheter till friluftsliv och rekreation samt närhet till större handelsområde och kommunikationer.

Projektet beräknas vara färdigställt under hösten 2004. Ordervärdet är cirka 180 mkr.

Magdalena Odemark, projektledare JM AB, telefon 08-782 86 77 alternativt Christina Dahlin, säljare JM AB, telefon 08-782 89 88.

Stockholm 2003-12-03
JM AB

Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.