JM förvärvar mark i Kungälv

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 11:31 CEST

JM förvärvar tre fastigheter av privata fastighetsägare i centrala Kungälv; Chauffören 4, 5 och 6 för drygt 33 miljoner kronor. Befintliga byggnader kommer att rivas och marken ger möjlighet att uppföra ca 150 nya bostäder. Kommunen har beslutat påbörja detaljplanearbetet som beräknas vara klart under 2007. Området ligger granne med Citadellet där JM idag uppför 140 bostäder med inflyttning från maj 2006.

Anders Lundberg, regionchef JM, tel. 031-703 57 25
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, tel. 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 2300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsens A-lista.