JM förvärvar mark vid Kristinebergs slott på Kungsholmen, Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2006 11:29 CET

AB Borätt, ett dotterbolag inom JM-koncernen, tecknar avtal med Storstockholms Lokaltrafik (SL) och Stockholms stad om ett förvärv av mark för utveckling av cirka 200 bostäder på nordvästra Kungsholmen. Cirka 50 av bostäderna är ämnade för seniorer 55+. Förvärvspriset uppgår till cirka 220 miljoner kronor

- Jag är övertygad om att läget nära vattnet vid Kristinebergs slott kommer att bli ett av framtidens mer populära innerstadsområden, såväl för ungdomar som för äldre, säger Birgitta Seman, VD för Borätt.

Birgitta Seman, VD AB Borätt, tel: 08-626 66 32
Zdravko Markovski, Affärsenhetschef, JM Bostad Stockholm, tel: 08-782 88 13

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 2200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsens lista, segmentet Large Cap.

AB Borätt är ett dotterbolag inom JM-koncernen. Verksamheten är inriktad på nyproduktion av bostadsrätter och småhus på ett flertal orter i landet.