JM förvärvar Vikevåg Bolig A.S i Stavanger

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2003 13:23 CEST

I en affär med Vikevåggruppen A.S köper JM AB Vikevåg Bolig A.S. Vikevåg Bolig A.S utvecklar och säljer bostäder i Stavangerregionen och har sju personer anställda. Bolaget omsätter drygt MNOK 100 och producerar cirka 75 bostäder per år.

– JM har idag verksamhet i Osloområdet, Vestfold, Grenland och Bergen i Norge. Stavanger är en intressant marknad för JM; det är centrum för oljeindustrin, har 180.000 invånare och en nettoinflyttning på 1,8%, säger Magnus Key, affärsenhetschef JM Utland.

Magnus Key, affärsenhetschef JM Utland, JM AB, telefon 08-782 87 08

Stockholm 2003-09-02
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.