JM ingår samarbetsavtal med Stockholmshem

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2003 10:19 CEST

JM AB och AB Stockholmshem har kommit överens om att genomföra markbyten som dels ger JM framtida möjligheter till byggande av bostadsrätter, och dels ger Stockholmshem tillgång till mark för omedelbar exploatering.

Samarbetsavtalet innebär att AB Stockholmshem ges möjlighet att köpa mark i Rågsved och Långbro park. JM AB erhåller, i sin tur, option för köp av mark samt möjlighet att teckna samarbetsavtal för områden i Gröndal och Västerort omfattande sammanlagt cirka 170 bostäder.

– Vi är mycket positiva till samarbetet med Stockholmshem som ger oss möjlighet att ompositionera vår byggrättsportfölj över tiden, säger Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad.

Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad, JM AB, telefon 08-782 88 13, mobil 070-518 95 15.

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.